Veel van de vragen hebben we gebundeld binnen bepaalde onderwerpen.

Alle vragen zijn genummerd en vallen binnen deze onderverdeling van onderwerpen:

  1. Algemeen
  2. Administratief
  3. Gebruik
  4. Kosten
  5. Voordeel

Maak gebruik van de zoekbalk om een vraag en antwoord te vinden.

Zoeken

Met onderstaand zoekveld kunt u de vragen die hieronder getoond worden filteren, alleen de vragen waar de door u ingevoerde tekst voorkomt blijven over.

Algemene vragen

Ja, de pas is veilig. GP Groot heeft verschillende maatregelen genomen om het gebruik van de pas zo veilig mogelijk te maken. Zo staat er geen tegoed op uw tankpas. De tankpas is niet door vreemden te gebruiken daar deze beveiligd is met een pincode. (Bewaar uw pincode niet bij de pas). Op het moment dat ook uw pincode ontvreemd is wordt de schade beperkt doordat er een maximaal tanklimiet is ingesteld op uw pas.

1.2 Hoe bescherm ik mijn pas tegen fraude vanuit mijn eigen organisatie?
2.2 Kan ik een limiet instellen op de GP Groot tankpas?

Om uw GP Groot tankpas te beschermen tegen interne fraude is er een mogelijkheid tot het gebruik van een twee-passen systeem. Ook kunt u gebruik maken van de chauffeursoptie en kilometerregistratie.

2.1 Hoe werkt een twee-passen systeem?

Door telefonisch of per e-mail contact op te nemen met de verkoop binnendienst van GP Groot energie. Binnenkort kunt u ook middels ons digitaal aanvraagformulier een tankpas aanvragen.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Nee. U kunt alleen als zakelijke klant een tankpas aanvragen, omdat wij werken met KvK en een zakelijk rekeningnummer.

Ja, dit kunt u 24/7 zelf doen via uw persoonlijke webportal ‘Mijn Brandstoffen’. Ook is het mogelijk contact op te nemen met de verkoop binnendienst van GP Groot energie.

2.7 Hoe kom ik aan een (nieuwe) gebruikersnaam en wachtwoord om toegang te krijgen tot de webportal ‘Mijn Brandstoffen’?
3.2 Hoe werkt de webportal ‘Mijn Brandstoffen’?
1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Binnen 5 werkdagen ontvangt u uw (nieuwe) GP Groot tankpas per post.

Onze GP Groot tankpas wordt per post verzonden naar het adres wat bij ons bekend is en vermeld staat op de factuur of aangegeven op het aanvraagformulier. Vanuit daar wordt de pas uitgegeven aan de werknemer/eindgebruiker.

Laat de pas blokkeren via ‘Mijn Brandstoffen’of door contact op te nemen met 088-472 03 00. Doe daarnaast direct aangifte bij de politie en stuur ons een kopie van het proces-verbaal.

2.8 Hoe kan ik inloggen op ‘Mijn Brandstoffen’?

Wanneer uw pas is gestolen, dient u direct de passen te blokkeren en aangifte te doen bij de politie en stuur ons een kopie van het proces-verbaal.

1.9 Mijn pas is gestolen, wat nu?

Laat de pas blokkeren via ‘Mijn Brandstoffen’of door contact op te nemen met de verkoop binnendienst. Via de webportal of verkoop binnendienst, kunt u een vervangende pas laten aanmaken.

1.7 Hoe lang duurt het voordat ik de (nieuwe) GP Groot tankpas ontvang?
1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?
1.15 Hebben mijn nieuwe of vervangende tankpassen automatisch dezelfde pincode?

De pas wordt automatisch na 5 jaar verlengd. U hoeft hier niets voor te doen en ontvangt automatisch een nieuwe tankpas in de maand wanneer de pas verloopt.

1.14 Waarom worden de tankpassen iedere vijf jaar vernieuwd?
1.15 Hebben mijn nieuwe passen automatisch dezelfde pincode?

Dit kan telefonisch via 088-472 03 30 of per e-mail tankpas@gpgroot.nl

Om een goede werking te blijven garanderen worden uw tankpassen om de 5 jaar vernieuwd.

1.11 Mijn pas is stuk, wat nu?

Bij een vervangende tankpas wordt altijd dezelfde pincode gebruikt als de oude pas, tenzij anders is aangegeven.

Administratieve vragen

Voor meer controle kunt u er voor kiezen om chauffeurs bij een tankbeurt hun pincode én hun voertuigcode te laten invoeren. Vooral bedrijven met wisselende chauffeurs per wagen maken gebruik van deze mogelijkheid. Hierbij wordt per chauffeur een persoonlijke pas geleverd. Zo ziet u welke chauffeur, welke auto heeft getankt. Het twee-passen systeem beschermt uw bedrijf tegen fraude en geeft tegelijkertijd inzicht in het brandstofverbruik per chauffeur.

Ja, u kunt een limiet instellen op de GP Groot tankpas. Op het aanvraagformulier kunt u het gewenste limiet aangeven. Indien u het limiet wilt wijzigen, kunt u dit aangeven bij de verkoop binnendienst. Zij zullen het gewenste limiet voor u instellen.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Door gebruik te maken van de chauffeursoptie wordt er gevraagd een nummer in te toetsen. Dit nummer wordt op de factuur vermeld achter de desbetreffende transactie, zodat u weet welke chauffeur wanneer getankt heeft. Deze optie kunt u aangeven bij de aanvraag van uw pas.

5.6 Hoe kan ik een optie/dienst laten toevoegen aan mijn GP Groot tankpas?

Ja, u kunt de kilometerstand laten bijhouden op de GP Groot tankpas. Op het aanvraagformulier kunt aangeven of u dit wilt laten bijhouden. Indien u geen kilometerregistratie heeft maar dit wel wenst, kunt u dit laten toevoegen door de verkoop binnendienst. Zij zullen u een nieuwe tankpas toesturen.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?
2.5 Waar vind ik mijn ingevoerde kilometerstand terug?

De ingevoerde kilometerstand vind u terug op uw factuur of in de webportal ‘Mijn Brandstoffen’ bij uw tankingen.

2.8 Hoe kan ik inloggen op ‘Mijn Brandstoffen’?
2.11 Ik wil graag een factuur opvragen, hoe moet ik dat doen?

De pincode kunt u niet zelf wijzigen. Indien u wenst de pincode te wijzigen, kunt u een nieuwe pas aanvragen via de verkoop binnendienst met de gewenste pincode.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Stuur een e-mail naar tankpas@gpgroot.nl met daarbij uw debiteurennummer. De verkoop binnendienst zorgt er voor dat u binnen twee werkdagen de benodigde gegevens krijgt.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Door naar tankpas.gpgroot.nl te gaan er daar in te loggen met uw gekregen gebruikersnaam en wachtwoord. Tip, sla deze site op onder uw favorieten in uw browser.

2.7 Hoe kom ik aan een (nieuwe) gebruikersnaam en wachtwoord om toegang te krijgen tot de webportal ‘Mijn Brandstoffen’?
2.9 Inloggen op ‘Mijn Brandstoffen’ werkt niet. Wat kan ik doen?

Controleer eerst of uw internetverbinding werkt en er geen algemene storingen zijn. Werkt de webportal nog steeds niet? Neem dan contact op met onze verkoop binnendienst, zodat wij samen een oplossing kunnen vinden.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Via ‘Mijn Brandstoffen’ kunt u onder andere: Alle tankpassen beheren in één simpel overzicht, tankpassen aanvragen en blokkeren, kaarttransacties en kilometerregistratie volgen en 24/7 facturen raadplegen en downloaden.

2.8 Hoe kan ik inloggen op ‘Mijn Brandstoffen’?

U kunt inloggen op ‘Mijn Brandstoffen’ met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Via ‘Mijn Brandstoffen’ kunt u uw facturen inzien. U kunt eventueel ook facturen via de verkoop binnendienst opvragen.

2.8 Hoe kan ik inloggen op ‘Mijn Brandstoffen’?
1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnen dienst van GP Groot?

Facturen worden zo lang als u klant bent opgeslagen.

Op de factuur staan alle kaartnummers apart vermeld. Per kaartnummer zijn de volgende gegevens weergegeven: Datum, tijd, kilometerstand (optioneel), kenteken (optioneel), tanklocatie, soort brandstof, volume, prijs exclusief btw, totaalbedrag exclusief btw.

Vragen over het gebruik van de tankpas

De app is gratis te downloaden via de appstore (Android Play Store of iTunes) van uw mobiele apparaat

Als u inlogt op ‘Mijn Brandstoffen’ ziet u drie verschillende kolommen: fleetmanagement (tankoverzicht), facturen en kaartbeheer. In deze kolommen kunt u de tankingen per kaart of periode inzien, facturen bekijken en een overzicht van uw kaarten waar u eventueel kaarten blokkeren en aanvragen. Daarnaast kunt u op de webportal uw gegevens wijzigen.

2.8 Hoe kan ik inloggen op ‘Mijn Brandstoffen’?

Op het netwerk van ruim 300 stations in Nederland van o.a. Texaco, Firezone, Argos en NXT. Via onze gratis GP Groot tanklocatie-app kunt u gemakkelijk achterhalen waar u kunt tanken. Indien u geen app heeft is een overzicht van alle tankstations online te bekijken via www.gpgroot.nl/tankstations

3.4 Ik zie wel dat het station is aangesloten op het netwerk in de app, maar niet op de prijspaal op het station. Kan ik hier nu wel tanken?
3.5 Ik heb geen online device om de aangesloten stations te achterhalen, hoe kom ik nu aan een overzicht?

Ja u kunt hier gewoon tanken. In niet alle gevallen staat op het station aangegeven welke kaarten er allemaal geaccepteerd worden.

Het netwerk van aangesloten stations breid zich regelmatig uit, daarom is een kaart snel achterhaald. Wij raden u aan een overzicht uit te printen vanaf onze website en bij twijfel, bij een bemand station, in de shop navraag te doen of contact op te nemen met onze verkoop binnendienst.

3.1 Hoe kom ik aan de GP Groot tanklocatie-app?
1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Via de GP Groot tanklocatie-app kunt u per tankstation zien welke diensten zij leveren. Ook kunt u een tanklocatielijst vinden op onze website www.gpgroot.nl/tankstations

3.1 Hoe kom ik aan de GP Groot tanklocatie-app?
3.5 Ik heb geen online device om de aangesloten stations te achterhalen, hoe kom ik nu aan een overzicht?

Wanneer u de GP Groot tankpas in beheer heeft, kunt u direct met de pas tanken. Indien u zelf geen pincode heeft gekozen, ontvangt u de code de volgende werkdag. Met de bijbehorende code kunt u direct tanken.

3.8 Ik ben mijn pincode kwijt, wat moet ik doen?
3.10 Waarom doet mijn pas het niet?

U kunt de pincode opvragen via de verkoop binnendienst en die helpt u binnen één werkdag verder.

3.9 Ik heb mijn pincode 3x verkeerd ingetoetst, wat nu?
1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

De GP Groot tankpas wordt vanwege veiligheidsredenen automatisch voor 24 uur geblokkeerd wanneer u driemaal de pincode foutief intoetst. Na deze 24 uur wordt de GP Groot tankpas automatisch weer gedeblokkeerd.

3.8 Ik ben mijn pincode kwijt, wat moet ik doen?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat er een tijdelijke storing op het tankstation is, neem dan contact op met het servicenummer dat op het tankstation te vinden is. Ook kan het zo zijn dat uw pas stuk of geblokkeerd is. Wanneer dit het geval is, krijgt u bij onbemande tankstations een melding in het tankscherm. Neem deze melding over van het scherm en neem contact op met de verkoop binnendienst.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

De tankpas wordt geweigerd wanneer het paslimiet is bereikt. U kunt een verzoek tot verhoging van het paslimiet aanvragen via de verkoop binnendienst.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

U heeft voor uw kaart een bepaalde brandstof gekozen om te tanken. Indien u een andere brandstof wilt toevoegen of verwijderen, kunt u dit doen via de webportal ‘Mijn Brandstoffen’ of door contact opnemen met de verkoop binnendienst. Zij zullen de juiste brandstof toevoegen op een nieuwe GP Groot tankpas.

2.7 Hoe kom ik aan een (nieuwe) gebruikersnaam en wachtwoord om toegang te krijgen tot de webportal ‘Mijn Brandstoffen’?

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Dit kan verschillende redenen hebben. Heeft u driemaal uw pincode foutief ingetoetst, dan is uw kaart tijdelijk geblokkeerd voor 24 uur. Is dit niet het geval of is uw tankpas daarna nog steeds geblokkeerd en u bent er zeker van dat het geen storing op het tankstation is neem dan contact op met de verkoop binnendienst.

3.9 Ik heb mijn pincode 3 x verkeerd ingetoetst, wat nu?
3.10 Waarom doen mijn pas het niet?
1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Laat de pas blokkeren via ‘Mijn Brandstoffen’of door contact op te nemen met de verkoop binnendienst. Doe bij diefstal direct aangifte bij de politie en stuur ons een kopie van het proces-verbaal.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?
3.2 Hoe werkt de webportal ‘Mijn Brandstoffen’?
2.8 Hoe kan ik inloggen op ‘Mijn Brandstoffen’?

Texaco Boekelermeer te Alkmaar
Texaco de Hoef te Alkmaar
Texaco de Banne te Dirkshorn
Texaco Egmond te Egmond aan de Hoef
Texaco Hippolytushoef te Hippolytushoef
Texaco Opmeer te Opmeer
Texaco Vennewater te Heiloo
Texaco Welp te Heemskerk

Vragen over de kosten

Wij vragen €3,95 excl. btw per tankpas per jaar voor onze GP Groot tankpas. Voor het gebruik van uw GP Groot tankpas in het eerste jaar, vragen wij geen paskosten.

De brandstofkosten worden verrekend door middel van een wekelijkse factuur. Deze wordt door ons geïncasseerd via een zakelijke doorlopende machtiging van de klant.

2.9 Ik wil graag een factuur opvragen, hoe moet ik dat doen?
4.3 Kan ik in plaats van een wekelijkse factuur een maandelijkse factuur krijgen?

Maandelijkse facturen is geen standaard optie, maar kan eventueel ingesteld worden op basis van betalingen en hoeveelheid afname.

2.9 Ik wil graag een factuur opvragen, hoe moet ik dat doen?

Op de landelijke adviesprijs van het merk van het tankstation geeft het tankstation een korting, dit is de prijs aan de pomp. Ook wel pompprijs genoemd.

4.5 Wat is de landelijke adviesprijs en waar kan ik deze vinden?

Dit is een adviesprijs die landelijk wordt gehanteerd. Deze kunt u online vinden of opvragen via de verkoop binnendienst.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

De korting wordt berekend vanaf de landelijke GP Groot adviesprijs.

4.7 Waar kan ik de landelijke GP Groot adviesprijs vinden?

Wanneer er een hogere brandstofkorting wordt gehanteerd op het tankstation dan uw kortingsafspraak op de kaart dan ontvangt u deze korting. Hierdoor profiteert u altijd van de hoogste brandstofkorting (of laagste brandstofprijs). De korting aan de pomp verschilt per tanklocatie en per dag, daarom kunnen wij deze niet op de facturen vermelden.

2.11 Ik wil graag een factuur opvragen, hoe moet ik dat doen?
4.9 Welke korting krijg ik of wat betaal ik?

Uw korting is afgesproken met een vertegenwoordiger bij aanvraag van uw GP Groot tankpas. Wanneer u niet (meer) bekend bent met uw kortingsafspraak kunt u deze navragen bij de verkoop binnendienst.

1.13 Hoe kom ik in contact met de verkoop binnendienst van GP Groot?

Vragen over de voordelen

Het voordeel van de GP Groot tanklocatie-app is dat u direct beschikt over informatie over het tankstation (aanwezigheid van shop, openingstijden en aanwezige producten) en gebruik kan maken van de navigatie module, om zo naar het dichtstbijzijnde tankstation te navigeren waar de GP Groot tankpas wordt geaccepteerd.

3.1 Hoe kom ik aan de GP Groot tanklocatie-app?

U bespaart tijd, geld en energie met de GP Groot tankpas. Geen administratieve rompslomp meer dankzij ons digitale facturatiesysteem dat automatisch alles voor u bijhoudt. Daarnaast zit u met de GP Groot tankpas niet vast aan een contract. En in plaats van vaste maandelijkse kosten profiteert u van het gemak van een flexibel limiet op onze tankpas.

1.1 Is de GP Groot tankpas veilig?
2.2 Kan ik een limiet instellen op de GP Groot tankpas?

Afhankelijk van de keuze die gemaakt is, kunt u met de GP Groot tankpas alle betalingen op een tankstation afrekenen.

5.6 Hoe kan ik een optie/dienst laten toevoegen of verwijderen op mijn GP Groot tankpas?

Ja. Met onze GP Groot tankpas kunt u ook wassen, indien dit is ingesteld op uw pas. U heeft met de optie wassen 30% korting.

3.15 Op welke tanklocaties kan ik wassen met mijn GP Groot tankpas?
5.6 Hoe kan ik een optie/dienst laten toevoegen of verwijderen op mijn GP Groot tankpas?

Ja. Met onze GP Groot tankpas kunt u ook shopaankopen afrekenen, indien dit is ingesteld op uw pas. U kunt deze optie aangeven bij de aanvraag van de tankpas.

5.6 Hoe kan ik een optie/dienst laten toevoegen of verwijderen op mijn GP Groot tankpas?

Dit kunt u doen via de webportal ‘Mijn Brandstoffen’ of door een email te sturen met uw wens naar tankpas@gpgroot.nl

2.7 Hoe kom ik aan een (nieuwe) gebruikersnaam en wachtwoord om toegang te krijgen tot de webportal ‘Mijn Brandstoffen’?

Stuur ons online een bericht of bel 088 - 472 0330

Direct contact